Finala UEFA Champions League, dintre Inter Milano şi Bayern Munchen, valorează 351,5 milioane de euro, conform studiului MasterCard, se arată într-un comunicat.
FC Bayern München sau FC Internazionale Milano au şansa să obţină 120 milioane de euro dacă vor câştiga finala Champions League.
Studiul MasterCard, coordonat de profesorul Simon Chadwick, unul dintre cei mai importanţi experţi de business pe probleme de sport, estimează că Madridul, gazda finalei, va beneficia de un câştig de 50 milioane de euro, în timp ce chiar şi echipa care va pierde finala se va alege cu peste 70 milioane de euro din acest eveniment.
"Valoarea finalei UEFA Champions League 2010 va depăşi toate recordurile înregistrate anterior, oferind astfel şansa lui Bayern sau Internazionale să obţină peste 120 milioane de euro, dacă vor câştiga cea mai mare competiţie europeană. Este clar că fotbalul prosperă, chiar dacă niciun club din Anglia sau Spania nu participă la finală, pentru prima dată în cinci ani. Finala din 2010 a UEFA Champions League va deveni un pionier în ceea ce priveşte impactul economic important", a declarat Chadwick.
Dacă Madridul va câştiga 50 de milioane de euro anul acesta, Roma s-a ales pentru găzduirea finalei de anul trecut cu 45 de milioane de euro. Studiul relevă că peste 120.000 de persoane vor veni la Madrid pentru acest meci.
Economia europeană va avea parte de un câştig de 94 milioane de euro datorită finalei UEFA Champions League.
Finala UEFA Champions League din 2009, dintre Manchester United şi FC Barcelona, a atras în medie o audienţă la TV de 145,2 milioane, depăşind Superbowl-ul, care a atins o audienţă de 106 milioane de oameni. Se aşteaptă ca audienţa finalei din 2010 a UEFA Champions League să ajungă la 170 milioane de telespectatori.