Grupul japonez Nissan a anunțat luni că va sponsoriza
Liga Campionilor la fotbal în următoarele patru sezoane, pentru a populariza imaginea sa în Europa, unde vrea să devină numărul unu printre constructorii asiatici de automobile.
Firma cu sediul la Yokohama, ce are ca prim acționar compania franceză Renault, nu a dorit să precizeze valoarea contractului, dar a subliniat că este
"cel mai mare acord de sponsorizare din istoria sa". O sursă internă a calificat drept "
importantă" valoarea tranzacției.
"Creșterea europeană est importantă pentru Nissan și credem că am găsit în UEFA partenerul ideal pentru a ne ajuta să ne realizăm obiectivul de a deveni primul constructor asiatic de automobile în Europa până în anul 2016", a subliniat Bastien Schupp, vicepreședinte de marketing la Nissan Europe, citat într-un comunicat.
Nissan a subliniat că Liga Campionilor atrage o audiență cumulată de peste 4 miliarde de telespectatori în fiecare an.
Compania a precizat că acordul vizează și Supercupa Europei, care în luna august, în debutul sezonului fotbalistic european, le opune pe câștigătoarele Ligii Campionilor și Europa League.
Directorul de marketing al UEFA Events, Guy-Laurent Epstein, s-a declarat "
încântat" că Nissan devine sponsor oficial.
Nissan a vândut 5,1 milioane de vehicule în 2013.
Grupul Renault-Nissan, din care face parte și Dacia, ocupă locul 4 în clasamentul mondial al acestui sector.
În Europa (inclusiv Rusia), Nissan a vândut 640.000 de unități anul trecut, ceea ce a reprezentat o cotă de piață de 3,8%. Compania are o uzină importantă în orașul englez Sunderland, care produce peste 500.000 de mașini pe an.