Canalul TVR 1 ocupă opt locuri din clasamentul primelor zece audiențe ale tuturor programelor TV difuzate în România în perioada 12-26 iunie, faza grupelor
Cupei Mondiale de fotbal din Brazilia, la nivelul publicului urban.
Partidele de fotbal care au făcut ca oamenii planetei să vibreze "în același ritm" au adus principalului post al Televiziunii Române primele șase poziții în clasamentul menționat, plus pozițiile a 8-a și a 10-a. În ceea ce privește audiența la nivelul întregii țări, primele șapte locuri în top 10 sunt ocupate de meciurile difuzate de TVR 1.
Evoluțiile Braziliei au fost cele mai vizionate de telespectatori la TVR. Dacă la nivel național partida Brazilia - Mexic a ocupat primul loc în clasament (cu o medie de 1.792.000 de telespectatori, corespunzând unui rating mediu de 9,7% și unui share mediu de 23,1%), la nivelul publicului urban cel mai urmărit program al acestei perioade a fost meciul Brazilia - Croatia (1.171.000 telespectatori, în medie - 11,6% rating, 34,3% cota de piață).
În același top 10 al tuturor programelor TV din perioada 12-26 iunie, următoarele poziții au fost ocupate, la nivel național, de meciurile: Brazilia - Croatia (locul 2, cu o medie de 1.767.000 telespectatori - 9,6% rating, 32,2% share), Spania - Olanda (locul 3, cu o medie de 1.737.000 telespectatori - 9,4% rating, 22,8% share), Uruguay - Anglia (locul 4, cu o medie de 1.567.000 telespectatori - 8,5% rating, 19,8% share), Spania - Chile (locul 5, cu o medie de 1.537.000 telespectatori - 8,3% rating, 19,9% share), Germania - Ghana (locul 6, cu o medie de 1.499.000 telespectatori - 8,1% rating, 19,2% share) și Germania - Portugalia (locul 7, cu o medie de 1.484.000 telespectatori - 8% rating, 19,6% share). Următoarele poziții în clasamentul menționat au fost ocupate de ProTV. La nivel urban, în top 10 a intrat și partida Italia - Uruguay.
Comparativ cu faza grupelor de la Mondialul din Africa de Sud, din 2010, cifrele de audiență sunt similare, ușor mai mari în acest an. Astfel, dacă în 2010, o medie de 944.000 de telespectatori din întreaga țară (dintre care 609.000 din mediul urban) vizionaseră meciurile din grupe, media pe acest an este de 975.000 de telespectatori (591.000 în mediul urban). Și la nivelul publicului comercial s-a înregistrat o creștere față de cifrele din 2010: în medie, 229.000 de telespectatori din target-ul menționat au fost înregistrați la faza grupelor Cupei Mondiale din Africa de Sud, iar 271.000 de telespectatori din aceeași categorie de public au vizionat, în medie, meciurile din faza grupelor Cupei Mondiale Brazilia 2014.
Peste 12 milioane de români au intrat în contact, prin intermediul Televiziunii Române, cu atmosfera de pe stadioanele Braziliei în aceasta perioadă. Mai exact, 12.006.000 de telespectatori diferiți au urmărit cel puțin un minut din meciurile fazei grupelor Cupei Mondiale Brazilia 2014. Dintre ei, 6.717.000 se situează în mediul urban, iar 3.293.000 fac parte din target-ul comercial.