Unu din doi suporteri români postează pe social media, în timpul vizionării meciurilor de fotbal televizate, relevă un studiu MasterCard, care și-a propus să contureze tendințele de comportament ale suporterilor sportului-rege la nivel european, inclusiv în România, potrivit unui comunicat remis miercuri presei.
Conform cercetării efectuate, românii sunt lideri europeni în ceea ce privește urmărirea pe social media a paginilor de știri cu conținut sportiv. De asemenea, 73% dintre suporterii români și-ar dori să beneficieze de Wi-Fi pe stadioane, în timp ce 81% dintre microbiștii români cred că fotbaliștii ar trebui să fie prezenți în social media.
Studiul menționează că Lionel Messi și FC Barcelona sunt jucătorul, respectiv echipa cel mai des menționate de suporterii români, de la înființarea Ligii Campionilor.
În ceea ce privește "cei mai vocali" fani în social media, aceștia sunt britanicii, urmați îndeaproape de francezi și spanioli, ibericii fiind și cei mai activi suporteri pe social media, atunci când urmăresc meciurile Ligii Campionilor.
"Barcelona este echipa cel mai des menționată de suporterii români în istoria Ligii Campionilor, pe toate canalele de social media. Rivalii londonezi, Chelsea și Arsenal, completează topul celor trei, devansând-o pe Real Madrid, una dintre finalistele acestei ediții a finalei Ligii. Steaua București s-a clasat pe a 10-a poziție în acest clasament, depășind mai multe cluburi, inclusiv cealaltă finalistă a ediției din acest an - Atlético Madrid. Studiul MasterCard, sponsor oficial și furnizor al serviciilor de plată al Ligii Campionilor, a identificat și cele mai des menționate nume ale fotbaliștilor de-a lungul istoriei competiției. Lionel Messi și-a depășit coechipierii de la FC Barcelona, Neymar și Luis Suárez, devenind cel mai popular jucător în conversațiile purtate în social media. Cristiano Ronaldo s-a clasat pe locul al patrulea, în timp ce ambasadorul MasterCard pentru Liga Campionilor, Gianluigi Buffon, ocupă poziția a șasea în clasament", se arată în sondaj.
Totodată, sfertul de finală dintre Barcelona și Arsenal, disputat în ediția de anul trecut a Ligii Campionilor și câștigat de spanioli cu 5-1 după ambele tururi, este cel mai frecvent menționat în conversațiile purtate de suporterii români pe canalele de social media. Finala de anul trecut, în care Barcelona a învins Juventus Torino cu 3-1, s-a situat pe a doua poziție, în timp ce
finala ediției 2013-2014 a Ligii, dintre Real Madrid și Atlético Madrid, întâlnire ce se va reedita sâmbătă, a fost al treilea cel mai des menționat meci din istoria Ligii.
Facebook (63%) este cel mai popular canal de social media printre suporterii fotbalului, mai ales în rândul celor cu vârste între 45 și 54 ani. Italia este lider la acest capitol, cu 81% dintre microbiști preferând această platformă de socializare, urmată de România (78%) și Portugalia (77%).
Studiul Social Fanalytics derulat de MasterCard a subliniat importanța utilizării internetului, 69% dintre suporteri afirmând că și-ar dori să beneficieze de conexiuni Wi-Fi pe stadioane. Italia și Portugalia s-au evidențiat, cu 79%, respectiv 70% dintre microbiști dorindu-și să aibă acces la Wi-Fi pe stadioane - spre deosebire de Germania, unde doar 39% dintre suporteri par a fi interesați de această posibilitate.
Studiul a relevat, de asemenea, tonul conversațiilor purtate de microbiști pe canalele de social media. Suporterii din Ucraina sunt printre cei mai optimiști din Europa, pe fondul rezultatelor peste așteptări obținute în sezoanele din 2014-2015 și 2015-2016 ale Ligii Campionilor, când a reușit depășirea fazei grupelor. La polul opus, fanii turci sunt printre cei mai critici la adresa echipelor proprii, urmați îndeaproape de britanici.
Studiul Social Fanalytics a fost derulat pentru MasterCard de către Mortar, la nivelul a 5.000 respondenți din 16 țări europene: Anglia, Germania, Spania, Franța, Olanda, Italia, Turcia, Rusia, Suedia, Portugalia, Grecia, Ucraina, România, Israel, Cehia și Polonia.