Aproape 3,5 milioane de oameni au urmărit finala Cupei Mondiale de fotbal din Rusia, Franţa - Croaţia (4-2), duminică, la TVR 1. Partida disputată pe 15 iulie, de la ora 18,00, pe Stadionul Lujniki din Moscova, a adus din nou principalului post al Televiziunii Române poziţia de lider incontestabil de audienţă. În medie, 2.690.000 milioane de români au stat cu ochii pe televizor duminică seara, TVR 1 înregistrând, în intervalul orar 18,00-19,53, un rating mediu de 15% şi o cotă medie de piaţă de 43,3% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, finala Cupei Mondiale de fotbal a avut 1.734.000 de telespectatori (rating mediu 18%, share mediu 48,2%). Cifra de 773.000 reprezintă targetul comercial (17,6% rating mediu, respectiv 56,1% cotă medie de piaţă).
Cel mai urmărit moment al meciului care a adus Franţei al doilea titlu mondial s-a înregistrat spre finalul partidei (ora 19,45), când 3.497.000 de români urmăreau TVR 1 (rating 19,5%, share 50,7% la nivel naţional). În acel moment, TVR 1 depăşea cu peste 230.000 de telespectatori suma audienţei înregistrate de toate celelalte posturi TV monitorizate din România, precizează comunicatul. În mediul urban, cel mai urmărit minut a fost şi ultimul al competiţiei, la 19,53, când Croaţia încă lupta pentru modificarea scorului pe tabela de marcaj: 2.185.000 de telespectatori (rating 22,7%, share 55,7%). Finalul partidei a fost cel mai atractiv şi pentru publicul comercial, ora 19,51 aducând recordul de telespectatori pe acest target: 966.000 de persoane (rating 21,9%, share 62,6%).
Festivitatea de premiere a campioanei lumii la fotbal a fost, de asemenea, între preferinţele telespectatorilor duminică seara. Şi pe intervalul difuzării acesteia (20,19-20,43), TVR 1 a fost pe primul loc în audienţe, pe toate categoriile de public. La nivel naţional, aproape 2 milioane de români (1.912.000) au vrut să trăiască bucuria victoriei alături de cei mai buni fotbalişti ai lumii - rating mediu 10,7%, share mediu 27,7%. Dintre aceştia, 1.176.000 reprezintă targetul urban (12,2% rating şi 30,6% cotă de piaţă).
Şi finala mică a Cupei Mondiale din Rusia, partida dintre reprezentativele Belgiei şi Angliei (2-0), a stârnit interesul telespectatorilor. În medie, 1.074.000 de români au urmărit, sâmbătă după-amiaza, victoria Belgiei în faţa Anglei la Sankt Petersburg, poziţionând din nou TVR 1 pe primul loc în clasamentul audienţelor, cu un rating mediu de 6% şi un share mediu de 22,1% la nivel naţional.
În medie, 702.000 de telespectatori din mediul urban au urmărit finala mică la TVR 1 (rating mediu 7,3%, share mediu 25,3%), 281.000 dintre aceştia reprezentând targetul comercial (rating mediu 6,4% şi cotă medie de piaţă de 30,4%).
În clasamentul celor mai bune 10 programe TV din perioada desfăşurării Cupei Mondial FIFA 2018 (14 iunie - 15 iulie), 8 poziţii sunt ocupate de partide de fotbal şi ediţii de Studio Mondial, difuzate de TVR 1. Top 5, la nivel naţional, este exclusiv al TVR 1, cu 5 meciuri de la CM 2018:
1. Franţa - Croaţia 4-2 (15 iulie, ora 18,00) - 2.690.000 de telespectatori
2. Croaţia - Anglia 2-0 (11 iulie, ora 21,00) - 2.291.000 de telespectatori
3. Franţa - Belgia 1-0 (10 iulie, ora 21,00) - 2.164.000 de telespectatori
4. Rusia - Croaţia 2-2, după prelungiri; 3-4 la loviturile de departajare (7 iulie, ora 21,00) - 1.962.000 de telespectatori
5. Columbia - Anglia 1-1, după prelungiri; 3-4 la loviturile de departajare (3 iulie, ora 21,00) - 1.892.000 de telespectatori.